dimos veriasprasino tameio

Σύντομη περιγραφή

Ο Δήμος Βέροιας είναι μεταξύ των 162 Δήμων της χώρας που χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Ο Δήμος, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, έχοντας θέσει ως στρατηγική κατεύθυνση την υλοποίηση κυκλοφοριακών παρεμβάσεων με σεβασμό στις βασικές αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, προωθεί την υλοποίηση στρατηγικού Σχεδίου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα με στόχο την βελτίωση της προσβασιμότητας κατοίκων και επισκεπτών στην αστική περιοχή του Δήμου και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Το συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο θα οργανώσει το πλαίσιο πάνω στο οποίο η Δημοτική Αρχή θα κινηθεί στη διάρκεια των επόμενων ετών, για την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης στις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών, με στόχο την εξασφάλιση ενός ασφαλέστερου, αποδοτικότερου και συμβατού περιβαλλοντικά κυκλοφοριακού συστήματος. Η διαδικασία για την εκπόνηση του ΣΒΑΚ έχει ξεκινήσει, σε συνεργασία με εξωτερικό ανάδοχο (Project4 IKE), με διάρκεια από 2212/06/2020 έως 11/08/2021.

 

Τι είναι τα ΣΒΑΚ:

Τα ΣΒΑΚ αποτελούν στρατηγικά σχέδια, σχεδιασμένα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κινητικότητας των ανθρώπων και των επιχειρήσεων, στις πόλεις και τα περίχωρά τους έτσι ώστε να διασφαλίζεται ταυτόχρονα και η ποιότητα ζωής. Καταρτίζονται στη βάση υφιστάμενων πρακτικών σχεδιασμού και λαμβάνει υπόψη του τις αρχές της ενοποίησης, της συμμετοχής και της αξιολόγησης. Τα ΣΒΑΚ δεν αποτελούν κυκλοφοριακές ή συγκοινωνιακές μελέτες.
Κύριος στόχος ενός ΣΒΑΚ είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας των αστικών περιοχών και η παροχή υψηλής ποιότητας και βιώσιμης κινητικότητας και μεταφοράς προς, διαμέσου και εντός της αστικής περιοχής. Εστιάζει περισσότερο στις ανάγκες της "λειτουργικής πόλης" και της ενδοχώρας της, αντί της δημοτικής διοικητικής περιφέρειας.
Ένα ΣΒΑΚ ευνοεί την ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των σχετικών μορφών μετακίνησης,  ενθαρρύνοντας τη μετάβαση προς πιο βιώσιμες μορφές. Το σχέδιο αποτυπώνει μια ολοκληρωμένη σειρά τεχνικών μέτρων, μέτρων υποδομής, μέτρων πολιτικής και ήπιων μέτρων για τη βελτίωση της απόδοσης και της σχέσης κόστους-αποτελεσματικότητας ως προς τον δεδηλωμένο στόχο και τις επιμέρους επιδιώξεις. Συνήθως, αφορά στα εξής θέματα:
(α) Δημόσιες μεταφορές, β) Βάδισμα και ποδηλασία, (γ) Διαλειτουργικότητα, (δ) Ασφάλεια αστικών οδών, (ε) Οδικές μεταφορές (ρέουσες και αδρανείς), (στ) Αστική εφοδιαστική, (ζ) Διαχείριση κινητικότητας, (η) Ευφυή Συστήματα Μεταφορών.
Το Σχέδιο θα πρέπει να βασίζεται σε μια προσεκτική αξιολόγηση της τρέχουσας και της μελλοντικής απόδοσης του συστήματος αστικών μεταφορών, εξετάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση, διαμορφώνοντας ένα επίπεδο αναφοράς έναντι του οποίου μπορεί να μετρηθεί η μελλοντική πρόοδος και καθορίζοντας στόχους απόδοσης και σχετικούς ‘έξυπνους-SMART’ στόχους για την καθοδήγηση της υλοποίησης του σχεδίου
Ένα ΣΒΑΚ ακολουθεί διαφανή και συμμετοχική προσέγγιση. Η Τοπική Αρχή θα πρέπει να επιδιώκει τη συμμετοχή των σχετικών φορέων - πολιτών, καθώς και εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών και οικονομικών παραγόντων - στην ανάπτυξη και υλοποίηση του σχεδίου από την έναρξή του και καθ' όλη τη διαδικασία, προκειμένου να διασφαλίζεται υψηλό επίπεδο αποδοχής και υποστήριξης.

 

Συμμετοχικές διαδικασίες

  1. Πρόσκληση για Δίκτυο Φορέων (να μπει ως συνημμένο η επιστολή προς φορείς)
  2. Σύμφωνο συμμετοχής (θα μπει ως συνημμένο το σύμφωνο όταν υπογραφεί)
  3. 1η Διαβούλευση (θα ενσωματωθεί υπερσύνδεσμος ή συνημμένο προς την ανακοίνωση του Δήμου)
  4. 2η Διαβούλευση (θα ενσωματωθεί υπερσύνδεσμος ή συνημμένο προς την ανακοίνωση του Δήμου)
  5. 3η Διαβούλευση (θα ενσωματωθεί υπερσύνδεσμος ή συνημμένο προς την ανακοίνωση του Δήμου)

 

Περιεχόμενο ΣΒΑΚ

  1. Απόψεις πολιτών και φορέων (θα μπει ως συνημμένο μετά τις διαβουλεύσεις)
  2. Όραμα και στόχοι (θα μπει ως συνημμένο μετά την 2η διαβούλευση)
  3. Εναλλακτικά σενάρια (θα μπει ως συνημμένο μετά την 2η διαβούλευση)
  4. Τελικό ΣΒΑΚ Βέροιας (θα μπει ως συνημμένο μετά την έγκρισή του)